my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Sabtu, Julai 31, 2010

NUR IRDINA mengubah segalanya...











Sangat comel....kulit putih, mata bulat, hidung mancung, bibir merah, rambut ikal hitam. Cukup sempurna ciptaan ALLAH ini, syukur pada ALLAH yang memberi rezeki dalam bentuk yang tak disangka sangka. Kelahiran Nur Irdina membawa perubahan pada ibu bapanya.. Keinginan untuk belajar ilmu agama sungguh kuat, terutama si bapa yang berusaha mencari kelas kelas mengajian agama untuk memenuhi jiwa yang dahagakan ilmu supaya ianya tidak kosong. Jiwa yang kosong mudah dipengaruhi oleh syaitan, oleh itu wajib bagi kita umat islam belajar, memahami dan mengamalkannya. Bila kita berusaha untuk mengenal ALLAH semua dugaan yang diberi akan menjadi suatu yang mudah untuk diterima...rasa kesal, marah, geram, dendam, sakit hati,benci....bertukar menjadi, kasih sayang, maaf, redha dan paling penting yakin bahawa ALLAH menjadikan sesuatu itu tidak ada yang sia sia.

Menjaga Nur Irdina bukan mudah kerana dia kerap menangis dan terkena serangan sawan.. Susu pun harus diberi sedikit demi sedikit...tidur kerap terjaga dan tak lena. Tapi itu semua bukan masalah buat ibu...ibu sanggup berhenti kerja untuk menjaga bidadari kecil ini, supaya Dina mendapat perhatian dan penjagaan yang sempurna. ALLAH pemberi rezeki, tawaran berkerja ditempat baru diterima Ayah dengan bermacam kemudahan yang diberi syarikat. Semua menjadi cukup buat kami, Alhamdulillah....syukur pada ALLAH yang maha pengatur.
Ya TUHAN kami, janganlah engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami RAHMAT dari sisi engkau, kerana sesungguhnya engkaulah maha pemberi KURNIAAN.
(QS. Ali Imran: 7)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakan...