my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Rabu, Ogos 04, 2010

Holidays...



Percutian pertama Dina bersama keluarga tak jauh, hanya di Port Dickson. Rasanya umur Dina masa itu baru 4 bulan, tak banyak masalah untuk bawa dia kesana kemari kerana badan Dina sangat ringan. Teringat bertapa seronoknya Dina bila bermain air di kolam renang, ibu dan ayah bergilir gilir memegang, tapi tak boleh lama lama kesian Dina sejuk. Dari tahun ke tahun kami bawa Dina bercuti, Terengganu, Melaka, Pahang, Negeri Sembilan, Perak, tapi tak pernah lagi ke luar negara, kecuali ayah yang dah 2 kali pergi ke Mekah. Mungkin suatu hari nanti kalau berkesempatan memang nak bawa anak2 bercuti di negara orang, dapat ke negera jiran jadilah...kalau dapat ke negara para ambia lagi seronok.
Bila ada anak istimewa ni, mata orang akan tak berkelip memerhati, terutama bila pergi Shopping Complex. Kelakar pun ada melihat reaksi manusia yang ingin tahu tapi takut nak bertanya. Baru baru ni abang Aqif nak sangat pergi jalan, jadi kami bawa ke Berjaya Times Square. Sampai di sana, kalau tak nak main pun kene bayar, terasa rugi pulak, jadi suruh ayah ajelah yang temankan Aqif dan Asila biar ibu tunggu di luar dengan adik dan kakak. Memang ibu masa tu jadi tumpuan orang, bayangkan sebelah tangan ibu dukung adik sebelah tangan lagi ibu tolak kerusi roda kakak. Dalam fikiran ibu mungkin orang yang memandang itu berkata dalam hati "Hebat Sungguh Perempuan Ni" hi.. hi.. Tak kisahlah apa orang nak fikir, janji ibu berbangga memiliki anak anak yang hebat belaka terutamanya kakak Dina (Penghuni Syurga).    
Menurut Imam Al-Ghazali: Anak adalah seperti sebutir batu permata yang belum digilap. Ibu bapalah yang akan mencanai dan menggilapnya sehingga menjadi berlian yang indah dan berkilauan.
  

1 ulasan:

Silakan...